Wednesday 12 September 2007

Pyrvi den... nostalgiq

Oh, ne moga da dochakam da si kupya laptop, zapochvam da si vodya dnevnik off-line...

Strashno mi e mychno... Syrceto mi dnes (10.09.2007) se kysa ot bolka... V malkoto migove, v koito ne mi e gadno, mi stava nostalgichno i dori prazno... Eeeeexxxxx. Zapochvam da se chudya kak sym se radvala predi na ideyata, che tova cyaloto neshto shte se sluchi i kak izobshto mi e doshlo na akyla da se zanimavam. Tuk vyobshte ne e losho, no... Ne sym sigurna, che "idealyt", koito trygnah da presledvam, che mirajite, koito izgaryaha dushata mi, mogat da bydat vyplyteni v Yaponiya... Syakash sega, kogato sym tuk, se chuvstvam mnoooogo otdalechena ot istinski cennoto za men. A izgubish li celta si, gubish i smisyla da se borish... Of, prodyljava da mi stava vse po-tyjno i da se zabivam vse poveche... i s tova nujdata mi da pisha stava vse po-ostra... Syakash namiram uteha i dori spasenie v tova... Dori mi se struva, che vsichki krasivi i silni tvorbi, izlezli izpod rycete na prekrasni avtori kato Damyan Damyanov i Dimityr Dimov, sa pisani tochno v takiva momenti na bolka i melanholiya, na otchujdenie i obezverenie... Shte mi se sega knijkite mi da si byaha do men (povecheto sa, no na disk...), da mojeh da procheta za jivota na Vapcarov, za vyarata mu... No zashto mi e da go cheta, nali pone stihotvorenieto go znaeh naizust. Pauza da se opitam da si go spomnya... Ne uspyah cyaloto, no za smetka na tova imam misyl na sedmicata:

"Utre shte byde
jivotyt po-hubav,
jivotyt po-mydyr"

Shte zapochna takava rubrika i vseki ponedelnik shte si slagam na stenata do vratata i sreshtu legloto po edno listche s neshto obnadejdavashto... Za tazi sedmica veche e gotovo! No samo kolko motivaciya shte mi tryabva, za da si povyarvam. Ne bi bilo trudno, ako imah stimul... Znachi da si izmislya takyv?.. Eto tova veche e trudno..!

Hm, kakyv blog shte e tova, ako ne razkazvam kakvo mi se sluchva..? Emi.. za dnes moga da kaja, che mi se sluchvat.. zapoznanstva - s novo myasto, novi hora, novi manieri... Zapochvam da se ucha kak da si izhvyrlyam razdelno bokluka, kak da se spravyam na obshtestveni mesta sama s moya yaponski, kak da se grija za obshtoto blago... vse hubavi neshta... koito mnogo bih ocenila, ako ne byah potisnata. Mai s pochti vsyako novo neshto mi stava taka - seshtam se kak se premestihme da jiveem v Slatina i kak nenavijdah tozi kvartal i okolnostta. Dai mi sega da jiveya tam! Samo kolko se privyrzah i kak shte mi lipsva... Vsichki mi kazvat, che i s Yaponiya shte stane taka... Dano, de! Ne sa malko predpostavkite - tuk vsichki se poznavame i hodim zaedno - da uchim, da pazaruvame, dori da chistim. Slizam dolu v kuhnyata/trapezariyata i tam - 20 choveka - gledat TV, govoryat si, ligavyat se, hapvat... Po koridora vseki te pozdravyava, predlaga ti pomosht... Imame si domofoni i mojem da si zvynim bez pari... Daje utre sym si porychala sybujdane, che nyamam oshte budilnik... Zasega nyama ot kakvo da se oplacha, naistina. Samo deto se chudya dali mi e tuk myastoto... I tova shte razberem... Vyv vseki sluchai sega si mislya, che ne bih doshla pak za 1 godina. Samo na ekskurziika... Obicham si BG! (Dano sled vreme da se smeq na napisanoto po-gore, no sega me razstroiva.)

Inache da kaja, che Yaponiya vyobshte ne mi se vidya nishto osobeno, nishto razlichno... I s vsichkite teya moi predstavi za nebostyrgachite i edno-drugo... mi oshte ne sym gi vidyala otblizo, ama ne me grabnaha... Iskam si BG sys vsichki chuvstva i asociacii, koito porajda v men vsyako mestence tam...

Kolkoto do neshtata, koito mi se sluchvat - poletite byaha mnogo interesni, zapoznah se s edin bylgarin, koito mi pomagashe v Moskva, posle s edin mnogo mil yaponec, trenyor po djudo s 6-ti dan, na 58 godini, koito mi beshe mnogo polezen v Yaponiya i koito shteshe da zvyni na universiteta mi, zashtoto neshto gi nyamashe posreshtachkite mi. Kakto i da e, doidoha. Namerihme se i se zapoznah s oshte nyakolko "kolegi" - edna germanka i edin germanec, edna indiika (s obeci - istinski kambanki), edna ot Shri Lanka i nyakolko yaponki i yaponeca, vsichki na po 20-21-22-23-24 godini... Yadohme v tradicionno yaponsko zavedenie - az qdoh Kitsune udon - spageti + pyrjen soev shnicel, ama sladyk... i pihme udon chya - chai za teya spageti... Universitetyt cherpi... Posle s nyakakvo mnogo priyatno busche Toyota ni zakaraha (sled okolo 2 chasa pyt prez syrceto na Tokyo) do nyakakyv meeting center na universiteta. Ottam zvynnah vkyshti, no namerih samo baba. Pogovorihme si. Hodih i do WC - kakvo neshto samo..! Ima kopche za zatoplyane na chiniyata, kopche da ti izmie gyza, do ti go podsushi :-p. V obshtejitieto ne sa tochno takiva, no za smetka na tova sa vkliucheni v toka (za da sa zatopleni). Ta... edna macka mi vze bagaja i me dokara do tuk, kydeto me chakaha "maikata" i "tatkoto" na obshtejitieto. Zapoznah se sys vsichki, razvedoha me, obyasniha mi pravilata i zadyljeniyata.. Moga da gi opisha, no nyama da e sega... Obshto vzeto normalni neshta. Inache sym na vtoriya etaj, imam si teraska, klimatik, vsichko se zaklichva, dolu se vliza s PIN kod... Takiva mi ti raboti...

Utre me ochakva Placement Test, no nyama da ucha za nego, che iskam na net, a i ako se prestaraya, moje da me slojat v po-trudna grupa... A az si imam propuski za popylvane... Pyk i cyalo lyato ne sym uchila, sega li tochno...

Mi, tova shte e za dnes! Lipsvate mi!

Mina
10.09.2007

3 comments:

Petyo said...

Шсъ оправиш! :)
Като сравниш първия и втория пост просто, и... :)

Anonymous said...

Мина-сан, нормално е. Всички се чувстваме така в началото... Всяко начало е такова, особено когато преди него е имало раздяла.
Всичко ще бъде наред, вярвай ми.
Бени.

duke said...

Мин, четох ти целият блог! Младен ми го даде, много се радвам за теб, че си изкарваш добре. Носталгията е нещо съвсем нормално, едва ли ще отшумее, но нищо не ти пречи да направиш Япония втори дом хихи. Не спирай да пишеш! Силен дух и силна храна :) Поздрави, Никс!